Pink Ribbon Germany (niemiecki odpowiednik polskiej Różowej Wstążki) od lat informuje i przestrzega kobiety przed zachorowaniem na raka piersi. Niestety, nadal są problemy z profilaktyką (także w wysoko rozwiniętych państwach), a tradycyjne akcje reklamowe nie działają już na adresatki tego komunikatu. Organizacja postanowiła zmienić styl i tak powstała kampnia "Check it before it's removed" (po. ang. sprawdź, zanim zostanie usunięte) mająca na celu kolejny raz uświadomić kobiety w różnym wieku oraz zachęcić je do badania piersi. 

W ramach "Check it before it's removed" powstała również sesja zdjęciowa, gdzie widać kobiety z odsłoniętą piersią. Fotografie można udostępnić w mediach społecznościowych typu Facebook i Instagram. Jest tylko jedno "ale". Oba kanały (należące z resztą do Marka Zuckerberga) automatycznie blokują kadry, na których widać kobiece sutki (pamiętacie akcje "free the niple"?). I tak hasło "Check it before it's removed" nie tylko dotyczy nowotworu, ale również wyśmiewa restrykcyjną politykę Facebooka i Instagrama. Co więcej, jeśli onieśmielają cię te ujęcia, możesz ustawić ocenzurowaną wersję strony:

Autorem kampanii jest DDB Germany. Zobacz zdjęcia:

Check it before it's removed - kampania dotycząca raka piersi >>