Burberry rezygnuje z kampanii sezonowych na rzecz direct-to-consumer (ubrania i dodatki możesz kupić od razu, a nie jak do tej pory cierpliwie czekać kilka miesięcy, aż trafią do butików). Najnowsza sesja wizerunkowa brytyjskiego domu mody nawiązuje do czasów elżbietańskich. Projektant Christopher Bailey inspirował się powieścią Virginii Woolf "Orlando" z 1921 roku. Pokaz mody promujący nową linię odbędzie się 19 września w fabryce usytuowanej w londyńskiej dzielnicy Soho. 

Na zdjęciach autorstwa Mario Testino zobaczmy: Jean Campbell, Cavana McCarthy'ego oraz Alexa Dragulele'a. Modele pozują m.in. zdobnych kurtkach i spodniach. Widoczne w kampanii klasyczne białe popiersia nadają jej poczucia ponadczasowości. Obok wykonanych kolorowych kadrów znajdziemy czarno-białe obrazy rzemieślników, którym Bailey chce oddać hołd.

Nowa kampania Burberry fot. Burberry.com

Christopher Bailey mógł dotychczas praktycznie samodzielnie decydować o tym, w jaką stronę będzie podążał rozwój firmy. Jako jeden z nielicznych projektantów miał swobodę twórczą, co więcej, umiejętnie sprawował pieczę nad aspektem kreatywnym i biznesowym. Swoją przygodę z Burberry rozpoczął w 2001 roku jako szef studia projektowego. Szybko został doceniony przez szefów marki, stawiając na nogi cały dom mody będący wtedy u skraju bankructwa. Od 2009 roku mianowano go dyrektorem generalnym całej marki, a pięć lat później zajął również stanowisko prezesa. Jednak inwestorzy twierdząc, że tyle stanowisk należących do jednej osoby to stanowczo za wiele, spowodowali oddanie kontroli nad codziennymi obowiązkami w ręce Marca Gobbettiego. 

Gobbetti, weteran w branży dóbr luksusowych, rezygnuje z obecnego stanowiska we francuskiej marce Céline, przejmując rolę dyrektora generalnego w domu mody Burberry w roku 2017. Inwestorzy oraz eksporterzy detaliczni z entuzjazmem witają nowego członka zespołu. Jak podają niektóre źródła, pomoże to marce z walce ze spadającym zyskiem spowodowanym słabnącym popytem na produkty luksusowe w Chinach i Rosji. Wiele osób uważa, że brand potrzebuje kogoś z wizją, ale również kogoś odpowiedzialnego za codzienne obowiązki. Kto upewni się, że wszystko zostało odpowiednio wykonane. Kolejnym ruchem Burberry ma być także przyjęcie Julie Brown z grupy zaopatrzeniowej Smith & Nephew, jako dyrektora operacyjnego i dyrektora finansowego marki. 

Tak wiele zmian w strategii firmy spowodowane jest ostatnimi wydarzeniami na świecie - chodzi m.in. o słabnącą wartość funta brytyjskiego. Zarząd nie może jednak polegać jedynie na aktualnej przewadze konkurencyjnej i chce pracować nad ciągłym ulepszaniem modelu biznesowego spółki.