Polscy projektanci, zwłaszcza ci młodzi, rzadko realizują kosztowne kampanie reklamowe. Bartosz Malewicz chętnie się wyłamuje, bo odpowiednia oprawa kolekcji i wpisanie w kontekst jest dla niego kluczowa. Do kampanii kolekcji wiosna-lato 2013 zaangażował Alana z AMQ Models i Justynę Faszczę (D'vision), modelkę znaną z ostatnich pokazów haute couture (m. in. Christophe Josse). Studyjne fotografie Sebastiana Mamaja wydobywają kontrast między futurystycznymi projektami Malewicza i stylizowanym kwiatowym tłem.

Kolekcja młodego projektanta nosi tytuł Człowiek w mieście przyszłości i odwołuje się do grafik, kolaży i dziennika "Na szerokim świecie” polskiego artysty Kazimierza Podsadeckiego. Zafascynowany konstruktywizmem, wpisał się on do panteonu polskiej sztuki dwudziestolecia międzywojennego.

Chciałbym tą kolekcją podkreślić bardzo istotny wpływ nowoczesności na świat i tym samym subiektywnie odpowiedzieć na tekst z 1931 r. – tłumaczy swoją wizję projektant. Robię to poprzez zestawianie ze sobą na pozór niepasujących materiałów – jak folia silikonowa, metalowe nity w kontrze do naturalnych wełen czy jedwabiu. W poszczególnych outfitach można zauważyć jak przeplatają się one wzajemnie dając w efekcie spójną, przyjemną dla oka i funkcjonalną całość

Ubrania od Bartosza Malewicza znajdziecie w SHRWM.pl (trawają przeceny kolekcji j-z 2012/13), a jego nowe projekty zobaczycie w GALERII.

 

fotograf: Sebastian Mamaj/ asystent: Łukasz Mamaj
stylizacja: Różena Opalińska/ asystent: Maciej Czerniejewski
modele: Justyna F. D'Vision, Alan W. AMQ Models
Make up kosmetykami Giorgio Armani: Andrzej Kawczyński
włosy: Alan Dąbrowski / Jaga Hupało Born To Create
postprodukcja: Przemek Brzostowski/ Final Touch