Aerial yoga - co nam daje trening w powietrzu?

Nudzisz się na zajęciach z jogi? A może zawsze fascynował cię sport, który wymaga walki z grawitacją? Trening "w powietrzu" może okazać się dyscypliną idealną dla ciebie. Jest nim aerial yoga, którą ćwiczy się nad ziemią, w podwieszonych szarfach. Ten wymiar sportu nie tylko świetnie uelastycznia ciało, ale i doskonale rzeźbi mięśnie głębokie. Z nim zyskasz gibkość, piękną figurę oraz ruchy pełne wdzięku. Autorem aerial yogi jest jest akrobata oraz choreograf Christoper Harrison, który zaczął promować swoją metodę w 2007 roku. Dyscyplina stała się popularna wśród tancerzy i joginów, wprowadzono ją również do wielu klubów fitness. Można ćwiczyć ją na wiele sposobów, tworząc swój własny, niepowtarzalny styl. 

Aerial yoga łączy w sobie tradycyjne pozycje jogi, gimnastykę oraz elementy pole dance. Wynosi z tych dziedzin wszystko to, co najlepsze dla kobiecej figury - jest świetnym treningiem ogólnorozwojowym. Dzięki temu, że trenuje się ją w powietrzu, skłania mięśnie do zwiększonej pracy. Okazuje się, że walka z własną masą ciała przynosi lepsze efekty, niż przerzucanie ciężarów na siłowni! Zajęcia doskonale pobudzają krążenie, co pozytywnie wpływa na redukcję cellulitu. Za to pozycje, w których zwisa się głową w dół najlepiej stymulują tarczycę. To dobra wiadomość dla tych z nas, które zmagają się z niedoczynnością gruczołu. Ćwiczenia te regulują pracę hormonów i są świetnym masażem dla narządów wewnętrznych. 

Aerial yoga - jak przygotować się na pierwsze zajęcia?

Czujesz, że nie jesteś za dobrze rozciągnięta? Bez obaw, aerial yoga jest dla wszystkich. Na pierwszych zajęciach największe wyzwanie to nauczenie się, jak pracować z materiałem. Szarfy są bardzo wytrzymałe i można wykonywać z nich wiele splotów, które umożliwiają podwieszanie się w powietrzu. Taką wiedzę zdobywa się stopniowo, po oswojeniu się z wysokością. Balansowanie "na linie" nie jest trudne - wystarczy się wyluzować i pokonać swój lęk. Już po kilku zajęciach poczujesz się swobodnie, dzięki czemu zaczniesz pewniej wchodzić w pozycje. 

Aerial joga to ciągła walka z grawitacją. Każda pozycja wzmacnia gorset mięśniowy okalający kręgosłup, co pozytywnie wpływa na naszą postawę. Wzmocniony tułów pomaga utrzymać równowagę, a podnoszenie się na samych rękach doskonale rzeźbi mięśnie pleców i brzucha. Zajęcia zawsze są urozmaicone, rozpoczyna je solidna rozgrzewka. Szybkie kardio, podskoski oraz krótkie rozciąganie przygotowują ciało na solidny wysiłek. Zawsze marzyłaś o tym, żeby zrobić szpagat lub fikołka na linie? Dzięki aerial jodze opanujesz tę sztukę! Nareszcie poczujesz się jakbyś latała, zapomnisz o narzuconych sobie wcześniej limitach. 

W czym ćwiczyć aerial jogę? Poza wygodnymi legginsami na zajęcia polecamy założyć koszulkę z krótkim rękawem. W samym sportowym topie może nie być komfortowo, gdy oplatamy swoje ciało szarfą. 

Dla kogo najbardziej sprawdzi się ta dyscyplina? To świetny, uzupełniający sport dla biegaczy oraz osób spędzających całe dnie z biurkiem!

Joga - poznaj jej inne rodzaje >>

Ubrania i dodatki na jogę w sklepie ELLE: