Netflix nie był pierwszą firmą, która oparła swój model biznesowy na cyklicznych wpłatach od klientów, ale jej sukces zdecydowanie rozbudził wyobraźnię innych – także tych, którzy dotąd polegali na standardowej sprzedaży detalicznej. I okazało się, że takie podejście jest słuszne – Microsoft szuka sukcesu na rynku konsol głównie dzięki usłudze GamePass, a firmy motoryzacyjne nie tylko sprzedają samochody, ale również oferują je w ramach długoterminowego wypożyczenia. Ich sukcesy sprawiają, że na wprowadzenie podobnego modelu decydują się firmy z innych branż.

Najnowszym przykładem jest pomysł startupu Singular Society, który jest finansowany przez H&M. Najkrócej rzecz ujmując można go określić mianem „ubraniowego Netfliksa” (co zresztą ochoczo czynią media). Zasada działania jest jednak nieco inna – nie chodzi tu o to, aby za stałą opłatą wypożyczać ubrania, a następnie je zwracać. Założenie jest bowiem następujące: klient decyduje się na jeden z planów abonamentowych, który umożliwia mu zakup ubrań za zdecydowanie niższą kwotę – firma deklaruje, że będzie ona wynosić tyle, ile kosztuje wyprodukowanie danej części garderoby.

Firma na swojej stronie informuje, że obecnie można zostać jej członkiem jedynie dzięki zaproszeniu, co jest motywowane chęcią zachowania możliwie najwyższych standardów:

Budując naszą działalność wokół miesięcznej opłaty abonamentowej i traktując nasz asortyment jako usługę dla naszych członków, jesteśmy w stanie odpowiedzialnie wytwarzać nasze produkty - w najwyższej możliwej jakości i wzornictwie od najlepszych światowych producentów - i sprzedawać je za ułamek kosztu, jaki tradycyjne marki pobierałyby za te same produkty. Zasadniczo zapewnienie bezkompromisowej jakości i wzornictwa wszystkim naszym członkom.

Obecnie Singular Society jest dostępne tylko na zaproszenie, po prostu dlatego, że skupiamy się głównie na naszych członkach. Ponieważ nie zarabiamy na tym, co sprzedajemy, musimy rozwijać się w kontrolowany sposób, abyśmy mogli zagwarantować poziom usług dla wszystkich naszych członków, zanim przyjmiemy nowych członków. Biorąc to pod uwagę, wpuszczamy nowych członków tak szybko, jak to możliwe, więc nie wahaj się zarejestrować na naszej liście oczekujących, zostaniesz zaproszony, gdy tylko będziemy gotowi, abyś mógł korzystać z tej samej usługi, co naszych obecnych członków.

Ci, którym uda się dostać w szeregi członków Singular Society, mogą wybierać spośród dwóch planów abonamentowych. Pierwszy z nich (base) kosztuje 9,5 euro miesięcznie (ceny są nieco niższe przy wyborze płatności za rok z góry) i pozwala na zakup 5 produktów w ciągu 30 dni. Drugi (plus) to koszt 19,5 euro, który umożliwia zakup 25 produktów.