"Design is not just what it looks like, design is how it works" - tymi słowami Steve'a Jobsa kierują się organizatorki 9. Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, którą tym razem zatytułowano "Biznes dobrze zaprojektowany". Tym razem pod lupę wzięto design, ale w szerokim rozumieniu. Bo projektowanie i tworzenie to już nie tylko czynność, a nawet więcej, sposób myślenia. 

Jeśli chcesz założyć firmę, uprzednie zaprojektowanie modelu biznesowego czy oferty pozwoli ci zwiększyć szansę na powodzenie i zmniejszyć koszty developmentu. Prowadząc już biznes, codziennie coś projektujesz, choć nie zawsze tak to nazywasz: marki, produkty, usługi, procesy, innowacje. Podchodząc do wprowadzenia zmian w firmie, także zaczynasz od jej przeprojektowania.

Jak więc włączyć myślenie projektowe w codzienne funkcjonowanie swoje i firmy? Poznaj design thinking i inne techniki projektowe, z których korzystają Google, Apple, Facebook. Skorzystaj z doświadczenia projektantów marek, doświadczeń i usług.

PROGRAM 9. Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet "Biznes dobrze zaprojektowany"

8:30 - 9:00 rejestracja i poranny networking

9:00 - 9:15 Katarzyna Wierzbowska, Dorota Czekaj, powitanie i rozpoczęcie konferencji

9:15 – 9:30 Barbara Sobala, Citi Handlowy, Co się stanie, gdy… czyli: Ryzyko – element każdego biznesu

9:30 - 9.40 Grzegorz Wolff, Miasto Stołeczne Warszawa, Zastępca Dyrektora, Centrum Przedsiębiorczości Smolna, Biuro Funduszy Europejskich i Rozwoju Gospodarczego

9:40 – 10:05 Radosław Ratajczak, SHOPA, Design Thinking jako metoda projektowania biznesu
Metodyka design thinking to narzędzie do tworzenia rozwiązań, które kochają klienci, dzięki temu, że cały proces myślenia projektowego jest skierowany na użytkownika ostatecznego. Ta prosta w swojej konstrukcji metodyka jest potężnym narzędziem tworzenia najbardziej zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań stosowana przez największe firmy na świecie. Jednak jest to narzędzie nie tylko dla największych, ponieważ każdy może skorzystać z tego potencjału w swoim zakresie.

10:05 – 10:30 Małgorzata Leniarska, Dragon Rouge, Branding - krótka instrukcja obsługi.
Co to jest branding i do czego służy? Dlaczego warto świadomie budować tożsamość marki? Czemu jest to istotne nie tylko w przypadku dużych, ale także małych firm? Branding to szeroka dziedzina łącząca w sobie wiedzę z obszarów takich jak antropologia kulturowa, marketing, badania konsumenckie czy projektowanie. Często myślimy o nim tylko w kontekście nazwy i logo. Podczas konferencji będzie można dowiedzieć się, jak dobrze zaprojektować markę i wykorzystać branding, by realnie wspierał nasz biznes.

10:30 - 11:00 przerwa kawowa i networking | równolegle: sesja kawowa z Black Swan Fund dla potencjalnych inwestorek (obowiązują wcześniejsze zapisy)

11:00 – 11:20 Julia Krysztofiak- Szopa, Startup Poland, Marka własna w świecie startupów. Projekt: rozpoznawalność w społeczności
Startupy to nie tylko innowacyjne biznesy technologiczne.To przede wszystkim ludzie, którzy tworzą niezwykłą, energetyzującą społeczność przedsiębiorców. Zabierzemy Państwa na wyprawę po miejscach, w których bije serce polskiej społeczności startupowej i przedstawimy ludzi, którzy ja budują. Opowiemy o tym, jak można odnaleźć swoje miejsce w tym świecie i zbudować rozpoznawalność marki własnej.

11:20 - 11:50 prof. Piotr Płoszajski, SGH, Czwarta Rewolucja Przemysłowa: Trudne i fascynujące czasy dla biznesu
Wkraczamy w nową fazę rewolucji przemysłowej. Większość fundamentalnych technologii i modeli, jakie tworzą dzisiejszą rewolucję jest już znana: powszechne komputery i obiekty połączone siecią (Internet Obiektów), rosnące i taniejące lawinowo moce obliczeniowe i pamięci, algorytmizacja produktów, rozwiązania chmurowe, druk 3D, sieci społecznościowe i innowacyjne modele biznesowe (np. freeconomics, long tail, gospodarka dzielenia się), etc. Teraz już można się generalnie spodziewać jeszcze bardziej połączonych obiektów, jeszcze inteligentniejszych produktów, jeszcze tańszego przetwarzania danych, jeszcze lepszego druku 3D, jeszcze powszechniejszych modeli społecznościowych i jeszcze mniej sensu w pojęciu "sektorów gospodarczych". Tak rozumiana Czwarta Rewolucja Przemysłowa, to rewolucja sieci, platform, ludzi i technologii cyfrowych, która zaciera różnice pomiędzy światem rzeczy, liczb i przyrody. Konsekwencje miliardów połączonych urządzeń z wielką mocą obliczeniową, wyposażonych w sztuczną inteligencję, z dostępem do wiedzy są nieograniczone. To zmieni nasze życie, pracę i relacje społeczne, prowadząc do zmian, jakich cywilizacja nigdy przedtem nie doświadczyła w tak krótkim czasie - w tym głębokich zmian w świecie biznesu.

11:50 - 12:05 Michał Bańka, PARP, Fundusz pożyczkowy i nie tylko szansą finansowania Twojego biznesu
Fundusz Pożyczkowy Wspierania Innowacji to oferowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pilotażowy instrument finansowania innowacyjnych projektów, znajdujących się na wczesnym etapie rozwoju. Opracowany w procesie szerokich konsultacji mechanizm jest dźwignią finansową dla młodych spółek, która umożliwia przejście z fazy startowej do fazy wzrostu. Fundusz został skonstruowany jako źródło dłużne finansowania dla innowacyjnych startupów, które pozyskały już dodatkowy wkład finansowy ze strony inwestorów prywatnych, tj. anioła biznesu lub funduszu podwyższonego ryzyka typu venture capital. Większa dostępność finansowania dłużnego ze środków publicznych mobilizuje środki profesjonalnych inwestorów prywatnych, promując wśród nich wspieranie przedsięwzięć innowacyjnych.

12:05 - 13:00 Przemek Modrzewski, Google, 7 dobrych praktyk i strategii marketingowych w obliczu gospodarki cyfrowej
Firmy, bez względu na wielkość, stają przed wyzwaniem całkowitej zmiany podejścia nie tylko do rynku, konkurencji i klientów, ale także są skazane na głębokie zmiany w podejmowaniu decyzji biznesowych, planowaniu strategii, interakcji z rynkiem oraz powiekszaniu zespołów. Przemek przedstawi dobre praktyki i zwróci uwage na krytyczne elementy zarządzania firmą w nowych warunkach gospodarki cyfrowej.

13:00 - 14:30 lunch i przerwa networkingowa | równolegle: konsultacje Black Swan Fund dla pomysłodawczyń (obowiązują wcześniejsze zapisy)

14:30 - 15:45 sesja "Be the change"
4 historie - 4 kobiety - inspirujące wystąpienia bohaterek SPK, wystąpią:
Beata Pawłowska (Oriflame), Izabela Zawisza (KF Nicollum, Biznes w Kobiecych Rękach), prof. Anna Giza Poleszczuk (Uniwersytet Warszawski), Viola Domaradzka (Run Vegan)
Punkt zwrotny to takie zdarzenie, które zmienia kierunek historii. Albo życia. Trzy kobiety opowiadają, jak dzięki wyborom których dokonały, odmieniły biznes, rodzinę, edukację, a może nawet świat.

15:45 zakończenie części głównej konferencji

16:00 -18:00 3 Seminaria wiedzowe dla chętnych, odbywające się równolegle
seminarium 1 - Paula Pul, Lawmore, Proces inwestycyjny - jak przygotować się do negocjacji z inwestorem?
Liquidation preference, drag along, lock up, tag along i inne - to tylko niektóre z bardzo istotnych klauzul występujących w umowie inwestycyjnej. Dlaczego warto je znać? Czy połączenie kilku z nich może sprawić, że Twój startup nie będzie pracował na Ciebie? W trakcie seminarium omówione zostaną nie tylko same klauzule, ale także sposób, w jaki można je negocjować.

seminarium 2 - Dagmara Strzębicka, Black Swan Fund, Projekt a projekcja, czyli czym się różni "plan biznesu" od "wizji biznesu" i dlaczego potrzebne jest jedno i drugie.
Thomas Edison powiedział "Wizja bez realizacji to halucynacja". Mając wizję biznesu, najczęściej projektujemy swoje pragnienia na rzeczywistość, uznajemy własne opinie za fakty i robimy mnóstwo założeń. Tworząc projekt biznesu, czy to w metodzie Osterwaldera, Design Thinking czy bez żadnych narzędzi, powinniśmy przejść od opinii i założeń do faktów, a przynajmniej dokonać ich surowej weryfikacji. Jednak jeśli stracimy wizję, stracimy motywację, a tym samym serce do naszego biznesu. Czy da się tak zaprojektować biznes i wprowadzić ten projekt w życie, aby zachować jedno i drugie?

seminarium 3 - Agnieszka Chabrzyk, MyDigiHub, partner Facebooka, Zaprojektuj swój biznes na mobile'u - buduj markę i sprzedawaj.
"The prime time is on mobile now!" Czy wiesz, że Polacy spędzają ponad 4 godziny na mobile'u (komórce) dziennie, z czego ponad godzinę konsumują treści na Facebooku, Instagramie i innych portalach? Mobile to idealne miejsce, aby skutecznie dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów. Podczas tego semiarium dowiesz się jak wykorzystać mobile screen do budowania Twojej marki i generowania konwersji, jak precyzyjnie dobierać grupy docelowe, a także jaką historię opowiedzieć i jakich formatów użyć, aby skutecznie budować swój biznes. Tak, aby każda wydana na marketing złotówka przynosiła Ci mierzalny wynik.

Podczas konferencji uczestniczki będą mogły skorzystać z indywidualnych konsultacji z obszaru wykorzystania narzędzi internetowych do rozwoju swojej firmy, prowadzonych przez ekspertów Internetowych Rewolucji Google, a także konsultacje Black Swan Fund.

Miejsca na konsultacje z ekspertami dostępne są po wcześniejszej rejestracji.

Prosimy o zabranie wydrukowanych biletów, co ułatwi nam elektroniczną obsługę rejestracji w czasie wydarzenia.