Marki z Norwegii, niezależnie od segmentu rynku, mają dużo wspólnego z tymi ze Szwecji. Oferowane przez nie produkty są kojarzone jako dobre jakościowo, choć może niekoniecznie wyrafinowane pod względem designu. Jeśli chodzi zaś o firmy działające w branży modowej, to skojarzeniem większości ludzi będzie zapewne odzież do szeroko pojętego outdooru. I choć jest to skojarzenie słuszne, to na tym oferta norweskich firm tworzących ubrania się nie kończy.

Helly Hansen

Marka o długiej, bo zapoczątkowanej jeszcze w dziewiętnastym wieku, historii. Założona w 1877 roku przez marynarza Helly’ego Juella Hansena początkowo zajmowała się produkcją odzieży typowo użytkowej, przydatnej szczególnie podczas wypraw na morze, a także sprzętu wędkarskiego. Z czasem jej oferta się poszerzała, a obecnie Helly Hansen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie zajmujących się produkcją odzieży outdoorowej i sprzętu turystycznego.

Dale of Norway

Dale of Norway, podobnie jak opisywany wyżej Helly Hansen, to marka mogąca się pochwalić bogatą, sięgającą dziewiętnastego wieku historią. Produktami, które obecnie w największym stopniu zwracają na siebie uwagę w ofercie Dale of Norway są przede wszystkim swetry – wykonane w stu procentach z naturalnej wełny z charakterystycznymi, mocno kojarzącymi się ze skandynawskim stylem wzorami.

Norwegian Rain

Norwegowie lubią w nazwach firm umieszczać nazwę swojego kraju i Norwegian Rain jest na to kolejnym dowodem. A także niejako zaprzeczeniem tezy, że norweskie marki produkują tylko swetry i puchowe kurtki. W ofercie Norwegian Rain znajdziemy bowiem również płaszcze o klasycznych krojach. Wszystko w duchu typowo skandynawskiego minimalizmu i z wykorzystaniem materiałów najwyższej jakości.

Holzweiler

Holzweiler to marka bardzo młoda w porównaniu do wyżej wymienionych, bo założona dopiero w 2012 roku. Początkowo oferowała jedynie szaliki, ale jej oferta z czasem wzbogaciła się również o inne części garderoby. Produkty tej firmy mają zdecydowanie bardziej streetwearowy charakter niż celujące w outdoorowe klimaty inne norweskie marki, ale i u Holzweilera dominuje wspominany wcześniej minimalizm.

Johnnylove

Kolejna (która to już?) marka, która w swoich produktach stawia na minimalizm. Projekty są klasycznie skandynawskie: czyste linie, minimalistyczne wzornictwo, jednolite kolory i niewiele lub brak brandingu. Wyróżniającymi się elementami marki są marynarki, które według założyciela Johna Vinnema są zazwyczaj pierwszymi rzeczami kupowanymi przez mężczyzn, co często prowadzi do długiego związku z marką.