Przymiotnik „francuski” może wielu ludziom kojarzyć się z czymś wyszukanym, na wysokim poziomie (no chyba, że mówimy o obiegowej opinii na temat motoryzacji z tego kraju). I coś rzeczywiście w tym jest – wielu francuskich producentów z branży modowej celuje w tworzenie produktów luksusowych. Na szczęście nie brakuje wśród nich także tych bardziej „przyziemnych” i przyjaźniejszych kieszeni.

Oto francuskie marki modowe z ubraniami i akcesoriami dla mężczyzn, które warto znać.

Moncler

Firma, która w pierwszej kolejności kojarzy się z zimowymi, puchowymi kurtkami. Skojarzenie jest jak najbardziej słuszne – przedsiębiorstwo założone w 1952 roku przez Rene Ramillona i Andre Vincenta początkowo zajmowało się tworzeniem odzieży sportowej na zimę. Produkty Moncler mieli na sobie francuscy i włoscy himalaiści podczas wypraw na Makalu i K2, a z czasem firma z Monestier-de-Clermont zaczęła zaopatrywać francuskich olimpijczyków zimowych. To właśnie dzięki nim puchowe kurtki zyskały popularność poza światem sportu. Obecnie marka jest pozycjonowana jako luksusowa, co zdecydowanie wpłynęło na ceny jej wyrobów.

Lacoste

Kolejna marka o sportowym rodowodzie. Jej założycielem był tenisista Rene Lacoste, który w latach dwudziestych wywołał spore poruszenie, gdy pojawił się na korcie w koszulce z krótkim rękawem własnej autorstwa. Strój spodobał się innym tenisistom, co Lacoste skwapliwie wykorzystał, szybko zakładając firmę odzieżową. Obecnie marka należy do jednej z najpopularniejszych i jednocześnie najczęściej podrabianych na świecie. Słynne logo z krokodylem kojarzy się przede wszystkim z koszulkami polo (dostępnymi w ogromnej liczbie kolorów), ale można je znaleźć na wielu innych częściach garderoby: od czapek, poprzez kurtki, aż do butów.

Hermes

Firma o długiej tradycji. Została założona przez Thierry’ego Hermesa w w 1837 roku w Paryżu i początkowo zajmowała się produkcją nie ubrań, a akcesoriów do jazdy konnej. Jeździeckie dziedzictwo jest zresztą obecne w fimie i dziś (wystarczy spojrzeć na jej logo), ale jej asortyment wygląda zgoła inaczej. Obecnie Hermes zajmuje się tworzeniem ubrań i akcesoriów, spośród których największą estymą (jeśli chodzi o mężczyzn) cieszą się krawaty. Ich popularność zawdzięczamy… hazardzistom! Butik Hermesa w Cannes sąsiadował bowiem z kasynem, do którego wejść można było jedynie z krawatem na szyi (bo jak wiadomo klient z krawacie jest mniej awanturujący się). Z czasem krawaty Hermes stały się popularne nie tylko wśród miłośników ruletki i blackjacka – obecnie sięgają po nie mężczyźni z całego świata.

Le Coq Sportif

Szukasz ubrań albo butów sportowych i nie podoba ci się to, co sprzedają Nike, Adidas, Puma czy Reebok? Rzuć okiem na ofertę Le Coq Sportif. Jej nazwa pochodzi od koguta galijskiego – narodowego symbolu Francji, który znalazł się również w logotypie. Założone przez Émile’a Camuseta w 1882 roku przedsiębiorstwo przez lata ubierało francuskich sportowców z różnych dyscyplin, w tym między innymi piłkarzy, tenisistów i kolarzy.

Cartier

Cartier to firma, która zajmuje się produkcją luksusowej biżuterii, a uwagę mężczyzn zwraca przede wszystkim swoimi zegarkami. Czasomierze od Cartiera chętnie wybierali (i nadal wybierają) celebryci i ludzie ze świata polityki, w tym między innymi John F. Kennedy i Bill Clinton. Posiadanie zegarka Cartiera jest marzeniem wielu kolekcjonerów – marzeniem, które ze względu na cenę trudno jest spełnić.