Podczas ostatnich tygodni mody w Nowym Jorku, Mediolanie i Londynie, na ulice wróciły dobrze znane motywy charakterystyczne dla Wielkiej Brytanii. Pierwszy to angielska krata, wzór charakterystyczny dla marki Burberry. Kratka Burberry (jeden z najczęściej kopiowanych znaków towarowych) opanowała wiosenne płaszcze, spódnice i najmodniejsze nakrycie głowy tego sezonu, czyli "bucket hat". Influencerki ( z sukcesem) zestawiały ten mało praktyczny dodatek z beżowymi trenczami. Udało się odmłodzić i odświeżyć ten klasyczny element kobiecej garderoby. Drugi motyw typowy dla brytyjskiej kultury to martensy - symbol subkultury punków. Okres ich świetności przypadał na końcówkę lat 70., kiedy produkowano nawet do 6000 par na dobę. W latach 90. stały się istotnym elementem kultury grunge. Teraz w swojej szafie mają je światowe it-girls. Instagramerki zestawiają martensy ze zwiewnymi sukienkami, postrzępionymi dżinsami, a nawet dresami. Zobaczcie, jak te dwa trendy "nosi" ulica. Zdjęcia znajdziecie w galerii.