Odcień "nude" jest modny zarówno w świecie mody jak i na urodowym rynku. Określa się nim tonacje kosmetyków, które są w kolorze jasnej skóry. Zazwyczaj nie zastanawiamy się nad tym, dlaczego delikatna, beżowo-różowa barwa jest określana mianem "cielistej". Zapominamy o tym, że jasna karnacja nie jest jedyną i najważniejszą na świecie. Dla mulatki lub murzynki szminka "nude" będzie mieć zupełnie inne znaczenie. Z tej przyczyny grupa znajomych pracujących w branży reklamowej stworzyła kampanię społeczną "Nude Against Nude". Jej celem jest uświadamianie ludzi, że ubrania i kosmetyki w tytułowym odcieniu, nie są przyjazne innym odcieniom skóry. To ukryty rasizm wielkich korporacji, które warto nakłaniać do zmian. A te polegają na równym traktowaniu osób o ciemniejszych odcieniach skóry. 

Na zdjęciach promujących kampanię widzimy murzynki i mulatki, które są posmarowane podkładem "Nude" lub mają przyklejone na skórę zwykłe plastry, jakie też można kupić tylko w jednym kolorze - odcieniu jasnej skóry. Modelki pozują również w cielistych butach, rajstopach czy bieliźnie. Kontrast pomiędzy produktem a ich skórą jest prostym i wiyraźnym komunikatem. Plakaty są rozwieszone w całym Nowym Jorku. Można również zobaczyć je online, na stronie nudeagainstnude.com

"Jestem osobą o mieszanej karnacji, która kocha świat urody i mody. Denerwuje mnie brak różnorodności pośród kosmetyków do codziennej pielęgnacji. Nadal niewiele marek stara się dogodzić klientkom o ciemnym odcieniu skóry. Czuję, że muszę coś z tym zrobić. Mam nadzieję, że nasza kampania otworzy oczy konsumentom i wielkim korporacjom. Pamiętajcie, że to co wy nazywacie kolorem "cielistym", innym nie kojarzy się z odcieniem skóry. Biała rasa nie jest jedyna i najważniejsza na świecie." - mówi Jackie Jinse Moran, dyrektor kreatywna projektu. 

Kampania "Nude For Nude" nakłania również do podpisania petycji, która ma skłonić gigantów urodowych, by przestali określać nazwą "nude" produkty w odcieniach kremowych i beżowych. Na liście znajdują się takie marki, jak Estée Lauder, L'Oréal i Johnson & Johnson. Jak sądzicie, czy taki przekaz przekona koncerny kosmetyczne?

Kampania "Nude Against Nude" walczy z rasizmem w świecie urody - ZDJĘCIA >>