Model o dumnej i charakterystycznej dla późnych lat sześćdziesiątych budowie, HyperChrome 1616 szczyci się wyraźnym, męskim kształtem. Duży rozmiar koperty (46mm) i kwadratowa tarcza przykuwają uwagę, nawiązując do estetyki tamtej dekady. Szerokie wskazówki i indeksy doskonale kontrastują z wyrazistą, niebieską tarczą. Kopertę, wykonaną z pięciokrotnie utwardzanego tytanu, na nadgarstku trzyma gruby, teksturowany, skórzany pasek w stylu vintage, który nadaje tej wznowionej edycji retro bardziej dynamiczny kształt.


Odrodzenie vintage HyperChrome 1616 to współczesna reinterpretacja klasycznej kolekcji Cape Horn
marki Rado, która trafiła na rynek w późnych latach sześćdziesiątych. Nazwa upamiętnia rok, w którym odkryto przylądek Horn. Trudno przecenić to osiągnięcie w świetle wyzwań i niebezpieczeństw czyhających podczas żeglugi. Dzięki solidnej kopercie i szczelności do 10 barów, HyperChrome 1616 jest zegarkiem odpowiednim do wszelkich przygód - nie tylko na lądzie.


Misja Rado, której celem jest sięganie po bezprecedensowy design i materiały, rozpoczęła się w latach sześćdziesiątych i trwa nieprzerwanie do dziś. Dzięki umiejętnemu połączeniu tradycji z innowacją HyperChrome 1616 jest doskonałym uosobieniem tej misji. Nostalgiczny styl tego zegarka jest dumnie
osadzony w przeszłości marki i stanowi ukłon w kierunku czasów świetności dawnych lat sześćdziesiątych, natomiast oryginalna budowa nadaje mu współczesny charakter. Wszystko to oddaje filozofię kwestionowania ograniczeń, z której słynie marka Rado. Nowy HyperChrome 1616 dołącza do trzech innych czasomierzy w kolekcji –tytanowego z tarczą o jasnej barwie oraz dwóch ceramicznych modeli hi-tech w czerni i brązie.

Rado jest uznaną na całym świecie marką, która słynie ze swoich innowacyjnych projektów i stosowania rewolucyjnych materiałów, których produktem końcowym są jedne z najbardziej wytrzymałych zegarków na świecie. Od dnia powstania w szwajcarskim Lengnau, Rado szczyci się pionierskim duchem, a motto marki „Jeśli potrafimy sobie to wyobrazić, potrafimy to zrobić” jest prawdziwe i dziś.