Dolne Miasto w Gdańsku, zwane kiedyś Miastem Fabryk. Dawniej mieściły się tu fabryki tytoniu i karabinów. Dziś w tych postindustrialnych przestrzeniach o charakterze loftu znajduje się siedziba RESERVED. To najważniejsza marka w portfolio LPP – największej firmy odzieżowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Pierwsze salony RESERVED zostały otwarte w 1999 roku. Dziś jest ich 440 w Polsce i za granicą. – Jesteśmy obecni w 18 krajach w Europie, Azji oraz na Bliskim Wschodzie – podkreśla dyrektor kolekcji Anna Wasińska. W każdym sezonie pod szyldem RESERVED powstaje około 10 tys. modeli ubrań i dodatków, nad którymi pracuje ponad 200 osób. Są wsród nich zarówno projektanci, jak i graficy, technolodzy, konstruktorzy, kupcy i planerzy odpowiedzialni za plan sprzedaży i zarządzanie cenami.

 

– Prace nad kazdą kolekcją zaczynamy od stworzenia idei kolekcji, jej koncepcji stylistycznej i wyboru trendów na najbliższy sezon – mówi dyrektor kolekcji. Na wiosnę i lato 2016 są to m.in. nowoczesny romantyzm, miejski look, styl marynarski i lata 70. – Będzie sporo asymetrii, plis, frędzli, kwiatowych nadruków retro, azteckich motywów i graficznych wzorów (zwłaszcza pasków). Nie zabraknie też ponadczasowego dżinsu, miękkiego zamszu i romantycznych koronek. W nadchodzącym sezonie będziemy podkreślać talię dzięki spódnicom w kształcie litery A zestawionym z krótkimi kurtkami – dodaje Anna Wasińska. 

 

Nadzoruje ona kolekcje damską i męską, które są podzielone na trzy linie: najmłodszą Young Fashion Lab, casualową Street Fashion i najbardziej elegancką Modern Line. Oprócz nich w sklepach RESERVED znajdziemy bogatą gamę akcesoriów, butów i bielizny oraz kolekcję dziecięcą dla dzieci w wieku 0-14 lat. Anna Wasińska pracuje nad nimi z zespołem projektantów, do którego należą też młodzi absolwenci szkół mody. Swoje pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywają oni właśnie w RESERVED.

Tekst Marta Krupińska