Branża odzieżowa jest jednym z najprężniej rozwijających się sektorów globalnej gospodarki, spośród czternastu głównych obszarów. Każdego roku powstaje ranking najcenniejszych marek tworzących ubrania na podstawie badań tego rynku. Nie da się ukryć, że pionierem w dziedzinie niezmiennie od lat jest firma Nike. Sportowy gigant cały czas wzrasta i utrzymuje się na pierwszym miejscu, pozostawiając w tyle znane sieciówki. Jest wart aż 32 miliardy dolarów, a jego kolejne działania wskazują, że po roku 2017 ta suma znacznie się powiększy. Marka skierowała się bardziej w stronę kobiet, otwierając się na rynek kultury bliskowschodniej. Jako pierwsza stworzyła sportowy hijab (dowiedz się więcej >>), który jest przełomowym akcesorium dla aktywnych muzułmanek. Brand wprowadził do produkcji także linię plus size, dedykowaną kobietom o rozmiarach XL wzwyż (zobacz zdjęcia >>). Takie działania, poza szerzeniem tolerancji, gwarantują falę nowych klientów. Dochodzą do nich luksusowe kolekcje tworzone we współpracy z najsłynniejszymi domami mody. 

Na drugim miejscu w rankingu znalazł się H&M. Szwedzka firma jest znana ze swojej wieloletniej strategii zrównoważonego rozwoju, dąży do tego, aby być jak najbardziej transparentna. Jej właściciele starają się ulepszać wewnętrzny system w myśl idei fair trade. Nie jest im obojętny los pracowników, czy wpływ produkcji ubrań na środowisko. Marka angażuje do swoich kampanii gwiazdy ze świata mody, muzyki i sportu. Co roku tworzy luksusowe kolekcje ze znanym projektantem, co wyróżnia ją na tle innych sieciówek. Ile jest warta w tym roku? Aż 19 miliardów dolarów! Zaraz po niej w rankingu znalazła się Zara wyceniona na 14,4 miliardów $ i Louis Vuitton na 13 miliardów $. Na piątym miejscu pojawił się rywal Nike, adidas, o wartości 10 miliardów $. W topowej dziesiątce nie zabrakło także Gucci, Hermesa, Cartier, Rolexa i Uniqlo. Zaraz po nich wysoką nostę dostał Under Armour, Donna Karan oraz Victoria's Secret. Pełna lista 50 najcenniejszych marek >>

Najcenniejsze marki odzieżowe na świecie 2017:

1. Nike - 32 miliardów $

2. H&M - 19 miliardów $

3. Zara - 14,4 miliardów $

4. Louis Vuitton - 13 miliardów $

5. adidas - 10 miliardów $

6. Uniqlo - 9,6 miliardów $

7. Hermes - 8.3 miliardów $

8. Rolex - 7 miliardów $

9. Gucci - 6,8 miliardów $

10. Cartier - 6,7 miliardów $

Maffashion - najbardziej wpływowa blogerka wg rankingu WWD >>