Nenukko szyje kolekcje, które mają duszę. Każdy projekt marki jest stworzony z przekazem, jaki skłania konsumenta do refleksji i podjęcia działań na rzecz ekologii. Ostatnie kampanie marki (zobacz: Nenukko "The Soil" wiosna-lato 2017 >>) są jak dwa rozdziały książki opowiadającej historię o tym, co może wydarzyć się z naszą planetą, gdy będziemy ją nadmiernie eksploatować. Projektantki Nenukko wychodzą ze swoimi działaniami poza granice Polski, by zachęcać do "odpowiedzialnej mody" szersze grono odbiorców. 1 lipca pojawiły się wraz z nową kolekcją "Interlude Disrupted" na Fashionclash Festival 2017, odbywającym się w Maastricht w Holandii. To wyjątkowe wydarzenie udowadnia, że modę można traktować jak sztukę. Wystawiają się na nim liczni artyści oraz projektanci, którzy w trakcie wydarzenia organizują wystawy, pokazy czy wydarzenia performatywne. Polska marka pomyślnie przeszła eliminacje na festiwal dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza.

Nowa kolekcja Nenukko '"Interlude Disrupted" ma na celu przedstawienie współczesnej relacji ubiór-ciało. Pojawia się w niej surowy jeans i roboczy drelich, które mają, niczym pancerz, ochronić człowieka przed zewnętrznymi zagrożeniami. Odzież, choć posiada przeskalowaną, geometryczną formę (co z pewnością stanowi znak rozpoznawczy marki) jest funkcjonalna i komfortowa. Nosząca ją osoba ma czuć bezpieczeństwo, wygodę oraz zarazem symboliczny dystans od otaczającej ją rzeczywistości. Tu między ciałem i ubiorem panuje lekka granica, którą można wyczuć na zdjęciach autorstwa Przemka Dzenisa. 

Nenukko "Interlude Disrupted" na Fashionclash Festival 2017 - ZDJĘCIA >>