Kampanie reklamowe to połączenie artystycznych obrazów oraz wizji światowych fotografów i dyrektorów kreatywnych domów mody, ale też jasny przekaz i sztywna kalkulacja. To one mają sprzedać kolekcje. Przedstawiamy najlepsze z nich.

Zobacz pierwszą kampanię: czytaj dalej >>

Valentino wiosna-lato 2014, fot. Craig McDean

Valentino

Ta kampania wydaje się równie piękna, co niepokojąca w obrazie. Modelki, Malaika Firth, August Abeliunaite, Esther Heesch, Ine Neefs i Maartje Verhoef stoją w bezruchu pośród nagich skał w nieograniczonej przestrzeni kadru pustynnego krajobrazu, ubrane w długie, lejące się, smukłe suknie o równie ciemnych, intensywnych barwach. Zodiakalna biżuteria, opaski na włosach i torebki z frędzlami przypominają talizmany wróżące szczęście, a upalna pogoda jakby potęguje jeszcze uczucie dusznej tajemniczości i niejednoznacznej odpowiedzi: gdzie i jaką wiosnę przepowiada nam Valentino? Na pustynię wybrał się z aparatem Craig McDean.

 

PRADA Wiosna-lato 2014, fot. Steven Meisel

Prada

Prada nie daje wytchnienia i energicznie bombarduje nas żywym kolorem i pulsującym detalem. Jaskrawe outfity z przedrukami m.in. Stinkfisha, intensywnością barw i przekazu przypominają okazałe włoskie murale. Artystycznie zaangażowani są wszyscy, od modelek wyglądających jak wojujące feministki z pióropuszem we włosach, po fotografa – tutaj genialny Steven Meisel. Silne kobiety w zespole to m.in.: Julia Bergshoeff, Dorota Kullova, Ashleigh Good, Gracie Van Gastel i nasze cztery odważne Polki: Maja Salamon, Joanna Tatarek, Magdalena Jasek i Ola Rudnicka. Artystyczna rewolucja trwa!

Loewe Wiosna-lato 2014, fot. Mert & Marcus

Loewe

To jedna z wielu sesji autorstwa słynnego duetu fotografów Mert & Marcus, tym razem dla madryckiej firmy Loewe, której twarzą została aktorka Penelope Cruz. Laureatka Oscara już wcześniej brała udział w kampaniach dla MANGO czy własnej linii toreb The Cruz, którą promowałą wraz z siostrą w 2012 i 2013 roku. W tym roku, samodzielnie jako ambasadorka hiszpańskiej firmy, przedstawia kolekcję płaszczy i superluksusowych toreb. Jest intrygująco, pięknie i z klasą. Czyli zupełnie w stylu południowej piękności. Penelope uwodzi nas przed obiektywem, a Loewe także w rzeczywistości. Sam szyk!

Stella McCartney Wiosna-lato 2014, fot. Mert & Marcus

 Stella McCartney

Ta kampania to prawdziwe dzieło sztuki - przypomina portfolio artysty lub książkę dyplomową najlepszego na roku studenta akademii artystycznej. Czarno-białe fotografie modelki Suvi Koponen na każdym visualu zestawiono z soczyście koloryzującymi obiektami martwej natury w przeróżnej kompozycji ust i owoców. Całość tworzy przepiękną i po części dość erotyczną, impresywną teczkę prac złożoną zarówno z modowych jak i artystycznych projektów. Kolekcja Stelli pozostaje jak zawsze wyważona i rozważnie elegancka, w nienagannym fasonie. Po raz kolejny, album tworzą duet Mert & Marcus.

Balmain Wiosna-lat 2014, fot. Inez & Vinoodh

Balmain

Rihanna debiutuje jako twarz Balmain w sezonie wiosna-lato 2014. W kampanii francuskiej marki, kolor i uwielbiane przez piosenkarkę złoto w akcencie biżuterii i dodatków prezentują się nadzwyczaj elegancko i seksownie, przenosząc nas odważnie w późne lata 80’. Pomysł na sesję to wspólne dzieło prywatnego stylisty gwiazdy Mela Ottenberga i Atelier Francka Duranda, a nad całością czuwał dyrektor kreatywny Balmain, Olivier Rousteing. Zdjęcia powstały w Nowym Jorku za sprawą duetu Inez van Lamsweerde i Vinoodh Matadin. Rihanna swoim wizerunkiem błyszczy, kusi i zdaje się przypominać tym "bling, bling"  trasę koncertową Diamonds World Tour, przenosząc nas z kampanii marki wprost na scenę. 

Dolce & Gabbana Wiosna-lato 2014, fot. Domenico Dolce

 Dolce & Gabbana

To przepiękna, barokowo strojna, pompatyczna kampania D&G na wiosnę-lato 2014. Duet włoskich projektantów niezmiennie nawiązuje do swoich sycylijskich korzeni, co jednych już trochę nudzi, a innych nadal zachwyca. Kampania stworzona jest z przepychem i rozmachem, niemalże przerysowana kolorystycznie i równie impulsywnie chwytająca za serce. Ani na chwilę nie daje odpocząć wzrokowi, zwłaszcza że posiada dwie odsłony wizerunkowe - osobno ilustracje dla fashion for men and women. Zdjęcia samego Domenico Dolce to feeria barw w bardzo włoskim, gęstym charakterze, a modelka to z jednej strony posągowa i bardzo ponętna Eva Herzigova, z drugiej – urocza Bianca Balti. "La vita e bella".

Burberry Wiosna-lato 2014, fot. Mario Testino 

Burberry

To wyjątkowa kampania w hołdzie tradycji i DNA marki. Prawdziwa kwintesencja Burberry: delikatnie i romantycznie, z nieśmiertelną podszewką w kratę pod trenczami w kolorze kawy z mlekiem. Ponadto legendarne torby, kuferki i parasole. Prawdziwy must have na wiosenną mżawkę. Co więcej, do noszenia słynnej kratki namawia zupełnie nowa gwardia brytyjskich, rzecz jasna, modeli: Jamie Campbell Bower, Leo Dobson, Malaika Firth, Matilda Lowther, Neelam Johal, Callum Ball i Jean Campbell. Za obiektywem Mario Testino.

Céline Wiosna-lato 2014, fot. Juergen Teller

Céline

Kampania Céline jest piękna, jaskrawa, bogata, jak za pociągnięciem pędzla. Dużo tutaj wibrującego ruchu, szaleństwa i zwiewnej materii. W roli głównej: obcas w kształcie srebrnej kuli wyglądem przypominający głowę berła i masywna, imponująca biżuteria niczym królewskie klejnoty. Zwycięsko! Na te zdjęcia można patrzeć godzinami, zwłaszcza że mamy do czynienia z iście doborowym towarzystwem: Julią Nobis, Amandą Wellsh i Elisabeth Erm. Nad malarskością obrazu czuwał doskonały Juergen Teller.

Giorgio Armani Wiosna-lato 2014, fot. Mert & Marcus

Giorgio Armani

Giorgio Armani w swojej najnowszej kampanii bawi się teksturą i artystycznym deseniem. Łączy to co zmysłowe i kobiece z klasycznym cięciem i nowoczesnymi akcentami. Modelki wyglądają jak syreny, a obraz tonie w pastelowych barwach. Jest lekko, powabnie, kusząco dla oka. Muzą marki jest Karina Caune, a fotografują ją, w duecie, Mert & Marcus.

Chanel Wiosna-lato 2014, fot. Karl Lagerfed

Chanel

Po raz drugi Karl Lagerfeld jako twarz kampanii wybrał Lindsey Wixon. Oryginalna i hipnotyzująca uroda Amerykanki zderza się z minimalistyczną i zmysłową kolekcją Chanel.Wszystko zostało tu pokazane w odbijającej światło, szklanej przestrzeni zamkniętego pokoju. Lindsay jako lekko zblazowana kokietka w dość buntowniczy sposób uwodzi obiektyw aparatu. A stanął za nim Karl Lagerfeld we własnej osobie.

Alexander McQueen Wiosna-lato 2014, fot. Steven Klein

Alexander McQueen

Kampania inspirowana jest kultowym brytyjskim thrillerem z lat 60’ Peeping Tom Michaela Powella. Zrealizowano ją we wschodnim Londynie, a Kate Moss - muza nieżyjącego projektanta - w krótkich żółtych włosach przypomina raczej wojowniczkę w złotej kusej zbroi. Takiej aranżacji nie powstydziłby się sam McQueen. W serialu kobiety padają ofiarą seryjnego mordercy, który rejestruje ich śmierć za pomocą kamery. Tutaj przewrotnie, powstaje film, w którym odtwórczyni głównej wydaje się być nieśmiertelna a sama bawi się w voo doo. Fotografuje Steven Klein.

Dior Wiosna-lato 2014, fot. Willy Vandeperre

Dior

To już druga kampania wizerunkowa Diora dyktowana przez Rafa Simonsa. W tym roku, projektant wzniósł kolekcję na zupełne wyżyny, bo... aż do chmur! Kobieca, zgrabna i ujmująca piękna, subtelna linia na wiosnę-lato 2014 jest niebiańsko szykowna, utrzymana w stylu New Look i męskiej prostoty z mocną nutą koloru w akompaniamencie wyróżniających się toreb. Modelki: Stella Tennant, Elize Crombez, Julia Nobis oraz numer jeden w 2013 według brytyjskiego Vogue’a Edie Campbell twardo stąpają po rusztowaniach jakby zawieszonych swobodnie na błękitnym firmamencie. Romantyczna w formie i znacznie bardziej rozważna w treści – taka jest sesja autorstwa Williego Vanderperre’a. Nic tylko chodzić i bujać w obłokach!

 

Louis Vuitton Wiosna-lato 2014, fot. Steven Meisel

Louis Viutton

Marc Jacobs po raz ostatni oddaje ukłon w stronę Louis Vuitton i tuż przed odejściem z francuskiego domu mody zaprasza do kampanii reklamowej największe gwiazdy i jednocześnie swoje wielkie muzy: Gisele Bündchen, Fan Bingbing, Caroline de Maigret i Edie Campbell. W głównej odsłonie, gwiazdy kina z dwóch zuepełnie różnych stron kamery i dekad: Catherine Deneuve i Sofia Coppola - już bardziej francusko i szykownie być nie mogło. Za obiektywem jeszcze jedna gwiazda – Steven Meisel. Ta kampania to po prostu crème de la crème francuskiej mody! 

KENZO Wiosna-lato 2014, fot. TOILETPAPER (Maurizio Cattelan, Pierpaolo Ferrari i Micol Talso)

Kenzo

Doskonała i niebanalna współpraca artystów z kolektywu TOILETPAPER Magazine (Maurizio Cattelan, Pierpaolo Ferrari i Micol Talso!) oraz modeli: Paula Boche trzymającego w rękach nienaturalnych rozmiarów błękitnego szczupaka i Devony Aoki leżącej jeszcze wyżej, na tułowiu ryby. Kenzo przewrotnie wspiera kampanię „No fish, no nothing” walczącą z nadmiernym połowem ryb (!). Kolekcja również jest inspirowana morzem, podwodną fauną i florą oraz intensywnością kolorów głębi. Kampania zrealizowana została zaś w Miami. 

Gucci, Wiosna-lato 2014, fot. Mert & Marcus

Gucci

Piękne nasycone kolory, mocne geometryczne formy kimona, odważny krój i zaznaczony detal, oto propozycje Gucci na wiosnę i lato 2014. Głęboko czerwona, prosta ściana służąca jako tło dla obrazów kampanii to wyraźne nawiązanie do wpływów Fridy Giannini z ostatniej kolekcji. Całość przywodzi na myśl orientalną podróż, kwitnącą Japonię, siłę. Fakttura połyskuje, lśni, wdzięcznie poddaje się ruchom. Modelki to: Amanda Wellsh i Elisabeth Erm. Przykuwające wzrok zdjęcia wykonali Mert & Marcus.

Aleksandra Adamowska