Recykling to temat na czasie, dlatego chętnie o nim piszemy. Wspieramy działania gigantów modowych, które biorą odpowiedzialność za swoje czyny i działają na rzecz ochrony środowiska. Wiele znanych marek skupuje niechcianą odzież, by przetworzyć ją na nowe materiały lub przeznaczyć na cele charytatywne. Na zachętę nagradzają ekologicznych klientów rabatami na nowy asortyment (sprawdź, w jakich sklepach >>). Recyklingowi poddajemy wszystko - od resztek żywności (jak kosz na odpady zamieniający śmieci w nawóz >>), po ubrania, opakowania po kosmetykach czy domowe tekstylia. Każdą rzecz można przetworzyć - nie wyrzucaj, oddaj! Do takiego działania namawia H&M w swoim nowym wideo "Bring it on". 

Szwedzka sieciówka od 2013 roku prowadzi Program Recyklingu Tekstyliów. W jej sklepach warto oddać niechciane ubrania, pościel, zużyte ściereczki - rzeczy, których już nie potrzebujemy. Materiały mogą być przekazane w dowolnym stanie. Pracownicy firmy sortują je, a następnie przekazują organizacjom charytatywnym lub poddają recyklingowi. Za ich oddanie (niezależnie od gabarytu) otrzymuje się zniżkę w wysokości 5 zł na zakupy za minimum 40 zł. W ciągu jednej doby można otrzymać maksymalnie dwa kupony o takiej wartości. Do tej pory (czyli przez 4 lata) H&M uzyskało ponad 40 000 ton zużytych ubrań. Celem firmy jest zbieranie 25 000 ton tekstyliów rocznie od roku 2020. Czas zrobić porządek w swojej garderobie i przynić się do tego sukcesu!

Kampania H&M "Bring it" - WIDEO: 

Jak wygląda recykling ubrań w sieci sklepów H&M? - ZDJĘCIA >>