Chociaż słynny duet pierwszą kolekcję pokazał w Mediolanie już w 1985 roku (zatrudniając wtedy za modeli swoich przyjaciół), swój pierwszy butik w stolicy Lombardii otworzyli dopiero rok później - dokładnie trzydzieści lat temu. Jak na Włochów przystało, Domenico i Stefano tę okrągłą rocznicę postanowili hucznie uczcić. Przez cały weekend (od 7 do 10 lipca) Dolce & Gabbana organizowali w Neapolu wystawne kolacje, imprezy w plenerze i oczywiście pokazy - tym razem dwa. Na jednym ponad 400 gości (w tym Monica Bellucci, Bianca Balti, Madonna, Kylie Minogue, Isabella Rossellini i Nicole Kidman) mogli zobaczyć kolekcję damską - Alta Moda, na drugim męską - Alta Sartoria. Gościem honorowym kilkudniowej imprezy została muza Dolce&Gabbana, a także od kilku lat ambasadorka makijażu marki - Sophia Loren. To właśnie jej postać, jej styl, jej historia (Loren wychowywała się niedaleko Neapolu) i filmy w których grała (część z nich także powstało w tym włoskim mieście) zainspirowało duet do stworzenia nowej damskiej kolekcji Alta Moda.

Sophia Loren w Neapolu, fot. facebook.com/DolceGabbana

Backstage rozstawiono w barokowym kościele, wybieg projektanci rozłożyli z kolei na środku ulicy Quartieri Spagnoli. .99 modelek prezentowało na nim stroje, w których odnaleźć można odwołania do wczesnego dzieciństwa Loren, kiedy to próbowała sił w konkursach piękności, a także do jej konkretnych filmów, jak np. bluzki z dekoltem typu carmen wprost wyjęte z obrazu "Matka i córka". Dolce & Gabbana część sukni ozdobili swoim ulubionym złotem, do spódnic poprzyszywali koronkowe gorsety, które stanowią nieodłączny element garderoby Sophi Loren. Nie obyło się także bez typowo włoskich akcentów - piłek zamiast torebek, piłkarskich koszulek w bardzo eleganckim wydaniu oraz motywów religijnych, które często przewijają się w kolekcjach włoskiego brandu.