Brunetka o niebieskich oczach wypłynęła na szerokie wody dzięki, ostatniej w historii marki, kampanii reklamowej D&G na wiosnę 2012. Prestiżowe zlecenie uzupełniło portfolio 22-letniej modelki, która po kilku latach w branży nagle stała się powszechnie rozpoznawalna. Podniosła się ilość i prestiż pokazów, w jakich Gardygajło bierze udział, a także propozycji reklamowych i prestiżowych edytoriali (m. in. okładka Vogue Portugal i sesje w L'Officiel Paris i Netherlands).

W sezonie jesień-zima 2012/2013 Patrycja Gardygajło reklamuje zagraniczne marki Fay, Borbonese i MCM, a także jedną polską - Monnari.Obszerna sesja wizerunkowa to dzieło modnego duetu - Krajewska & Wieczorek. Tym razem jednak to nie zadziorny styl fotografii autorów przyciąga wzrok, ale wyrafinowana uroda modelki i jej specyficzna, ostentacyjna peruka. Gardygajło pokazała, że do jej egzotycznej urody pasują różne typy wizażu, a Zuza Krajewska i Bartek Wieczorek - że sprawdzają się także w spokojnych, konserwatywnych sesjach dla marek bez awangardowego zacięcia.