Bella Hadid została ambasadorką Nike Cortez! Kultowy model, który pokochali sportowcy i gwiazdy hip-hopowej sceny z zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych obchodzi w tym roku 45 urodziny. Buty zaprojektowane dla biegaczy przez wspołzałożyciela Nike, Billa Bowermana szybko stały się symbolem stylu z lat 70. Słynne Cortezy pojawiały się w filmach, teledyskach, czy produkcjach telewizyjnych. Dlatego nowa sesja wizerunkowa z młodszą siostrą Gigi Hadid utrzymana została w klimacie tej dekady. Pamiętacie słynne zdjęcie z Farrah Fawcett? Bella również jeździ na desce!

Nike wprowadza stroje kąpielowe dla muzułmanek. Czy hidżaby okażą się hitem sprzedażowym? >>

Farrah Fawcett, lata 70.

Buty dla kobiet, Seniorita Cortez trafiły do sprzedaży w 1974 roku (dwa lata po przemierze modelu dla mężczyzn). Jak możemy przeczytać w informacji prasowej: "zachowując estetykę i technologie zastosowane w oryginale, but stał się najlepiej sprzedającym się modelem Nike w latach 70." Z okazji jubileuszu marka Nike poprosiła trzy fanki Cortezów o podzielenie się swoimi wspomnieniami i spostrzeżeniami na temat tych butów. Jedną z nich jest Andrea Lieberman, zalożycielka i drektor kreatywna A.L.C.:

Cortezy to pierwszy model sneakersów jaki pamiętam ‒ klasyczne białe z czerwonym logo Swoosh. Wszystko zaczęło się, kiedy dorastałam w latach 80-tych w Nowym Jorku, mając obsesję na punkcie muzyki, streetowego stylu i mody. Ta obsesja stała się moją pracą, a model Cortez moim znakiem rozpoznawczym. To przedstawiciel nowojorskiej kultury hip-hop, choć pochodzi z Kalifornii. Jego sportowe DNA idealnie pasuje do A.L.C., dlatego co sezon stylizuję z nim nasze kolekcje.

Bella Hadid w kampanii Nike Cortez - zobacz zdjęcia >>