Co mogą wspólnie robić sławna wokalistka, aktorka i dyrektor kreatywna włoskiego domu mody? Podpowiemy: nie chodzi tu o kontrakt reklamowy. Otóż Beyoncé, Salma Hayek i Frida Giannini połączyły siły w imię wyższego celu. Chodzi o akcję "Chime for Change" zorganizowaną przez markę Gucci.

Logo akcji "Chime for Change", fot. serwis prasowy

Celem przedsięwzięcia jest zjednoczenie kobiet na całym świecie, danie im głosu oraz walka o równouprawnienie w trzech ważnych kategoriach: zdrowia, edukacji i sprawiedliwości. Bo chociaż żyjemy w świecie cywilizowanym i chwalimy zachodnią kulturę, nadal zdarzają się przypadki, że płeć piękna jest wykorzystywana i nie może przebić się ze swoimi problemami. Nie mówiąc już o krajach uboższych...

Inicjatywa ma na celu "pozyskanie środków finansowych i wsparcie projektów dla dziewcząt na całym świecie, poprzez m. in. dzielenie się historiami "silnych kobiet", które mają inspirować". "Zawsze ważny był dla mnie temat równych szans dla kobiet. Od małego powinnyśmy być uczone, że jesteśmy silne i możemy zostać tym, kim chcemy. To do nas należy zmiana tych statystyk. To zaszczyt być w towarzystwie kobiet, które żyją bez strach i są przykładem dla następnego pokolenia młodych dam", powiedziała Knowles.

W kampanii promującej "Chime for Change" wezmą udział również: Julia Roberts, Meryl Streep, Jada Pinkett Smith, Francois-Henri Pinault, Gordon i Sarah Brown, a także Arianna Huffington. Nie jest to pierwszy taki pomysł zorganizowany przez Gucci. Przez siedem lat firma współpracowała z UNICEF-em wspierając edukację dziewczyn oraz stworzyła dwie nagrody kinowe przyznawane na weneckim festiwalu filmowym - Spotlighting Women Documentary Award oraz Gucci Award for Women in Cinema.

Wy również możecie pomóc - wejdźcie na www.chimeforchange.org