Kawa jest po to, żeby przyspieszyć, energetyki, żeby dać radę. A może na odwrót? Kiedy my się spieszymy, krakowskie studio projektowe agencji Opus B zdobywa na świecie prestiżowe nagrody dla swojego projektu napoju "slow.down". W tym brąz na The Dieline Award 2017 - najważniejszym konkursie związanym z rynkiem opakowań na świecie.

"slow.down" to napój nazywany antyenergetykiem, ale ważniejszy niż jego skład jest tu sam design z przesłaniem. Projektanci płyn zamknęli w szklanej podwójnej butelce w kształcie klepsydry. Podczas, gdy jesteśmy przyzwyczajeni do wciskania guzika w ekspresie do kawy, co trwa kilka sekund, tu czekamy na dozowanie napoju przez wąską szyjkę. W tym czasie można spokojnie porozmawiać, zatrzymać się, popatrzeć na przelewający się płyn, coś przemyśleć. Takich "slow life" momentów mamy coraz mniej a przesypujący się piasek w klepsydrze widujemy już chyba tylko w saunie. O ile znajdujemy na nią w ogóle... czas. No właśnie.

"slow.down" ważne wyróżnienia w świecie reklamy i designu zdobywa od roku, ale to konkurs w Chicago, gdzie polski projekt pokonał kilkutysięczną konkurencję, zapewni mu odpowiednią promocję. Trzymamy kciuki za komercjalizację konceptu i kolejne wielkie brandingowe rzeczy od studia Opus B.