Dior jest pierwszą marką luksusową, która rozpoczęła sprzedawać swoje produkcji w aplikacji Wechat. Wechat to najpopularniejszy w Chinach komunikator. Jego liczba użytkowników na całym świecie przekroczyła już 300 milionów. Umożliwia ona wysyłanie wiadomości tekstowych, głosowych i wideo chat. Posiada też swój mobilny portal społecznościowy.

W poniedziałek marka Dior zamieściła w aplikacji limitowaną edycję torebek Lady Dior na nadchodzące głośne wydarzenie w Chinach jakim są Walentynki, przypadające w tym roku na 9 sierpnia. To ważne święto zostało słusznie uznane przez markę za powód do zrobienia luksusowych zakupów przez chińskich konsumentów. Planowany czas sprzedaży został wyznaczony między poniedziałkiem a czwartkiem, lecz torebki zostały wyprzedane już następnego dnia. Cena torebki to około 4210 $. Zakupu i płatności można dokonać bezpośrednio w komunikatorze Wechat.

Odkąd znalezienie odpowiedniej grupy docelowej stało się możliwe dzięki big data zgromadzonych przez Wechat, sprzedaż i reklama za pośrednictwem aplikacji jest o wiele łatwiejsza. Nie potrzeba banerów reklamowych na jednej stronie, przeglądania oferty firmy na innej oraz przekierowania do płatności jeszcze gdzieś dalej. W erze internetu i zakupów online wszystko musi dziać się szybko i bez wysiłku. Rynek nasycony konkurencją zdobywa ten, kto jest najbardziej innowacyjny. I prosty w użyciu.

Usłyszawszy o sukcesie marki Dior inne luksusowe brandy, takie jak Cartier, Montblanc, Longchamp oraz International Watch Company także ruszyły ze sprzedażą online przy użyciu aplikacji Wechat, oferując swoim klientom specjalne zniżki i usługi. Pomysłodawcy trafili w dziesiątkę kierując swoją ofertę właśnie na rynek chiński. To właśnie tam dokonuje się najwięcej zakupów dóbr luksusowych (31% zakupów światowych) według danych Bain&Company w Luxury Goods Worldwide Market Study 2015.

Według prognoz dotyczących chińskiego rynku luksusowego z 2015 roku firm Ruder Finn Inc oraz Ipsos Group Co, 36% ankietowanych zdeklarowało, że chcą kupować produkty luksusowe online, co stanowi wzrost o 24% w stosunku do roku poprzedniego.

To czy firmy luksusowe zaczną sprzedawać swoje produkty, także na najpopularniejszym komunikatorze w Europie WhatsApp (należącym do Facebooka) okaże się prawdopodobnie w ciągu następnych kilku miesięcy. Pamiętajmy jednak, że rynek azjatycki i europejski znacznie się od siebie różnią i sukces odniesiony przez markę Dior niekoniecznie powtórzyłby się w europejskich realiach.