Za młodą polską marką moyha stoją: Kasia Haska i Magda Jasińska. Obie przez lata pracowały w branży modowej dla znanych polskich marek odzieżowych zdobywając liczne doświadczenia: Kasia w projektowaniu i produkcji, Magda w strategii i marketingu. Ale w ich głowach, niezależnie, kiełkowały myśli o czymś autorskim i własnym.
Gdy los zetknął je ze sobą, Kasia miała już w głowie jakiś pomysł na markę z tekstyliami do wnętrz, ale dopiero, gdy połączyła siły z Magdą – wszystko nabrało sensu, a plan zaczął przybierać wymarzony kształt. Założycielki tworząc firmę i linię przedmiotów myślały o kobietach, które potrafią łączyć wiele życiowych ról - żyją bardzo intensywnie, a po długim dniu chętnie wracają do domu, który cieszy, koi; daje przyjemność i radość z chwil w nim spędzonych.

Tworząc markę moyha Magda i Kasia, zamiast próby nadążania za trendami, chciały zaoferować rzeczy, które afirmują i składają się na życie w rytmie „slow”. „Produkty moyha odzwierciedlają wartości, jakimi się w życiu kierujemy.” - mówią dziewczyny z moyha. Właścicielki do produkcji rzeczy wybierają naturalne materiały: wełnę, bawełnę, dębowe drewno, w detalach także skórę.Chcemy, aby nasze rzeczy (..) były piękne, nienachalne, ponadczasowe i dalekie od bogatego stylu glamour.” - mówią.
Poduszki, pościele, koce, szlafroki i dodatki w stonowanych kolorach, o przemyślanych, lecz prostych formach, ze świetnych, miłych w dotyku, naturalnych materiałów bez trudu budują przyjazny wystrój i wpływają na dobry nastrój. To także przedmioty dla ludzi, którzy wybierają nieprzypadkowo; kupując zwracają uwagę na detale, jakość wykonania i materiały - wolą może mieć mniej przedmiotów, ale na pewno bardzo dobrych.


"Moyha to nasza praca i nasza pasja. (…) Próbujemy, testujemy, sprawdzamy do momentu, kiedy jesteśmy zadowolone w 100%. Wtedy dopiero wpuszczamy nowy produkt do sprzedaży. Ale wówczas z sercem sprzedajemy.”
To, co wydaje się naturalne, ale wbrew pozorom nie jest wszechobecną normą, to podejście właścicielek, które przejawia się na każdym etapie od konceptu projektu, aż po relacje z odbiorcami. „Mimo, że prowadzimy sklep internetowy, mamy kontakt z naszymi Klientkami: piszemy do siebie, rozmawiamy przez telefon, odpowiadamy na komentarze i opinie. To wielka przyjemność pracować z takimi kobietami. Zapracowałyśmy już na całkiem sporą grupę wiernych Klientek, które do nas bardzo chętnie wracają. (...) Zależy nam na tym, aby budować dobre relacje, aby było miło, przyjacielsko i „normalnie”. Wiemy, że absolutnie chcemy uniknąć korporacyjnego wyścigu i parcia tylko na wyniki finansowe. Efekty przyjdą, jak zbudujemy markę lubianą, przyjemną i stawiającą na wartości. Na tym chcemy zbudować sukces.

Strategia, którą obrały właścicielki sprawdza się. Sklep online moyha.com , który został otwarty niespełna rok temu - w listopadzie 2016 roku, od samego początku cieszy się dużym zainteresowaniem, a młoda polska marka ma już na koncie kilka flagowych produktów, które doceniają najbardziej wymagający użytkownicy. Są wśród nich: miękka pościel z oddychającej i przyjemnej dzianiny, ciepłe i miękkie pledy, poduszki z wełny ze skórzanymi dodatkami, dekoracje z dębu od polskich producentów czy bestsellerowe worki z impregnowanej celulozy. W czerwcu właścicielki wprowadziły kilka nowości - w ofercie marki moyha znalazła się cała kolekcja uszyta z „dresowych” i „t-shirtowych” dzianin. „Długo czekałyśmy na wyprodukowanie specjalnie dla nas przygotowanych materiałów. W tej kwestii nie było dla nas kompromisów: naturalny skład, dobra jakość i super miękki chwyt. Zależało nam na ‘miłości od pierwszego dotyku’ – mówią dziewczyny z moyha.

Marka stworzona przez nas, powstała bez żadnych kompromisów, taka, jaką chcemy i jaką czujemy. (…) W moyha same tworzymy zasady i reguły, które wyrażamy w naszych produktach bardzo dobrej jakości – w myśl naszej idei „simply good”.

Tekst: Ela Stasiak