Odkąd Demna Gvasalia przejął stery w domu mody Balenciaga, krytycy mody, styliści, blogerzy i jego wierni klienci zastanawiają się, w jakim kierunku poprowadzi on francuską markę. Po pierwszych kolekcjach i kampaniach wiemy już, że projektant, podobnie jak w swoim brandzie Vetements, ubóstwa streetwear i podnosi go do rangi mody wybiegowej. Jego ostatnia reklama nasuwała zresztą skojarzenia z fotografiami mody ulicy (zobaczcie>>). Wszyscy spodziewali się, że i nowa będzie wyglądała podobnie. Jednak Gvasalia nie zawiódł, i chociaż pozostał wierny swojej estetyce, zaprezentował coś zupełnie innego. Do współpracy zaprosił Harley Weir - fotografkę, której twórczość możecie znać chociażby z sesji wizerunkowych Stelli McCartney i Calvian Kleina. Przed jej obiektywem stanęły modelki: Sunniva Vaatevik, Alek Wek, Amandine Renard, Shujing Zhou i Litay Marcus, a także aktorka i modelka Carla Daher oraz artystka z Nowego Jorku - Eliza Douglas. W efekcie powstała seria zdjęć, które nasuwają skojarzenia z pracownią malarską, nocnym klubem, a też i z... kościołem. A to wszystko za sprawą kolorystyki, póz, kompozycji, tła, które tworzą udrapowane tkaniny czy ubrań ze spandexu. Za stylizację sesji odpowiadała Lotta Volkova, która regularnie pracuje z Gvasalią.

Projekty Demna Gvasalia
Zdjęcia Harley Weir
Stylizacja Lotta Volkova
Włosy Holli Smith
Makijaż Inge Grognard
Manicure Mei Kawajiri

Kampania Balenciaga wiosna-lato 2017 - GALERIA>>