W ciągu ostatnich miesięcy dużo słyszeliśmy o ikonicznej torbie IKEA Frakta, która stała się bardzo dosłowną inspiracją dla Balenciagi. Kiedy luksusowy dom mody wypuścił model torby do złudzenia przypominający torbę na zakupy IKEA, internauci zaczęli prześcigać się w publikowaniu zdjęć przedstawiających projekty inspirowane słynną torbą IKEA. Niezwykle wytrzymała i pojemna niebieska torba na zakupy już wcześniej była przedmiotem zainteresowania słynnych marek - francuskiej Colette i duńskiej Hay, które we współpracy z IKEA stworzyły odświeżone wersje kultowej torby.

Okazuje się, że to nie koniec przygody Ikea ze światem mody. Meblowy gigant właśnie ogłosił współpracę z topową modową marką Off – White. To zakorzeniona we współczesnej kulturze marka, która łączy styl luksusowy i streetwear. Na Instagramie IKEA pojawiło się zdjęcie, na którym Virgil Abloh - założyciel i główny projektant Off - White, pozuje ze swoją wersją torby Frakta i zapowiada kolaborację z IKEA skoncentrowaną na pokoleniu millenialsów. Tak Abloh zapowiada swoją kolekcję: „Bierzemy pod uwagę pierwszą fazę dorosłego życia, kiedy młodzi ludzie zaczynają kupować przedmioty do swojej własnej przestrzeni. W większości ludzie dorastają w środowisku swoich rodziców, w którym nigdy nie musieli martwić się o dobór mebli. Potem, kiedy mieszkają już sami i mają własną estetykę, jakie są ich pierwsze zakupy? Interesuje mnie to jak się do nich odnoszą”. 

My jesteśmy bardzo ciekawi efektów tej współpracy!