Wszystko zaczęło się od e-maila o wymownym i mobilizującym tytule "Chcemy mieć najlepsze biuro na świecie". 

Tego maila otrzymała pracownia mode:lina od firmy Opera Software -  norweskiego twórcy popularnej przeglądarki internetowej. 

Długo szukaliśmy miejsca, które połączy (...) niekorporacyjny klimat, prestiżową lokalizację i kawał historii. I oto jest ! - mówi Krystian Kolondra, dyrektor polskiego oddziału Opera Software.

Siedziba Oprea Software z wnętrzami zaprojektowanymi przez mode:lina™ mieści się w dwóch prestiżowych kamienicach w centrum Wrocławia – jednej z początku XIX wieku i drugiej z 1913 roku – których właścicielem jest Zbigniew Grycan.​

Kto stoi za projektem wnętrz?

Mode:lina™ to pracownia, o której jest głośno niemal od chwili jej założenia - czyli od 2009 r. Siedem lat temu założyli ją Paweł Garus i Jerzy Woźniak – absolwenci (a w chwili zakładania pracowni studenci czwartego roku) Architektury i Urbanistyki na wydziale Architektury i Wnętrz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Dziś w firmie pracuje sześć osób. "Zakładaliśmy, że nasza firma będzie mieć charakter międzynarodowy, ale zależało nam także na podkreśleniu polskich korzeni. Wsparciem tego założenia jest nasza nazwa - miała być łatwa do odczytania zarówno w Polsce jak i za granicą" , mówi Paweł Garus. Projekty sygnowane znakiem mode:lina™ powstają rzeczywiście nie tylko w Polsce, ale także we Francji, Finlandii, Chinach czy Katarze. W tej chwili studio pracuje nad projektem zlokalizowanym w Niemczech. Architekci stworzyli także koncepcję wnętrz bungalowów  na Zanzibarze.

Ich pomysły są zawsze efektowne, ale nie efekciarskie. Każdy detal jest przemyślany na wielu płaszczyznach, a  funkcjonalność i komfort są zawsze na najwyższym poziomie. Te wszystkie idee przyświecają pracowni przy tworzeniu każdego projektu. Nic dziwnego, że realizacje pracowni mode:lina cieszą się dużym zainteresowaniem mediów polskich i zagranicznych; architekci mają na koncie prawie 100 publikacji w magazynach branżowych z całego świata.

W przypadku ich projektów forma jest wynikiem analizy zachowań, przyzwyczajeń oraz stylu życia klienta. Przemyślana i ciekawa architektura bardzo często bywa ważnym narzędziem marketingowym, mode:lina™ niewątpliwie potrafi sprawić, że to narzędzie jest skuteczne. Projektanci wykorzystują często niekonwencjonalne i niebanalne, choć dostępne metody czy materiały oraz sposoby działania. Wszystko po to, aby podkreślić styl i idee, które klient chce pokazać i przekazać. Takie podejście stosują niezależnie od skali i rodzaju projektu.
I to podejście doskonale widać w dopracowanych, lekkich w wyrazie i bardzo przyjemnych w odbiorze wnętrzach polskiego oddziału firmy Opera Software.

Zajrzyjmy do wnętrz polskiego oddziału Opera Software >>>>>>

Tekst: Ela Stasiak