IKEA przyzwyczaiła już nas do mistrzowskich kampanii. Czasami działania marki są zabawne (reakcja na podobną do FRAKTY torbę od Balenciagi, komentarz do wiadomości na temat futer w Grze o tron), innym razem wzruszające (jak kampania o codzienności - Where life happens). Ostatnio mieliśmy do czynienia z akcją pełną humoru w Lublinie (IKEA reaguje na pogryzione jabłka w Lublinie).

Najnowsza kampania marki przygotowana przez agencję Acne nawiązuje do popularnych haseł Apple i premiery iPhone'a 8. We wrześniu okazało się, że nowy telefon będzie można ładować bezprzewodowo. IKEA przypomina więc kolekcję swoich mebli i dodatków z 2015 roku, które mogą ładować telefon za pośrednictwem bezprzewodowego standardu ładowania Qi. Wśród nich znajdują sie lampki i lampy podłogowe, stoliki nocne oraz specjalne poduszki/podkładki ładujące. 

Hasłem tej kampanii IKEA jest "This charges everything", co jest trawestacją applowskiego "This changes everything". Inne hasła tej kampanii oczywiście też nawiązują do Appla - "Apple juice", "Link different" (pochodzące od "Think different") czy "Siri, What lamp should I buy?" - będące zapytaniem do słynnego asystenta głosowego.

Przypominamy, że iPhone 8 i iPhone X znajdą się w sprzedaży już 30 września. IKEA wybrała więc nieprzypadkowo ten czas na swoją kampanię. Jak się Wam podoba ten pomysł?