Trzydziestodwuletni Bertelli, od swojego debiutu w 2010 roku, stawiał głównie na karierę kierowcy rajdowego. Co więcej, świetnie radził sobie w tej branży: do jego sukcesów można zaliczyć między innymi trzecie miejsce w rajdach w klasie WRC2 w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2014. Trzy lata temu  Lorenzo Bertelli porzucił jednak dotychczasowe zajęcie, by zająć się marketingiem oraz komunikacją włoskiego domu mody (a w czerwcu 2018 roku został powołany do rady dyrektorów Prada Group) i sprawić, by Prada stała się jedną z najbardziej pożądanych marek w świecie mody. Udało mu się - o włoskiej rodzinnej firmie znów jest głośno, a po projekty - także te sprzed dekad, jak słynna Prada Nylon Bag - ustawiają się internetowe kolejki. 

Raf Simons i Prada? Projektant dołącza do włoskiego domu mody jako drugi dyrektor kreatywny>>

Lorenzo Bertelli, który dotychczas niechętnie udzielał wywiadów, zdecydował się opowiedzieć o swojej wizji Prada w rozmowie z Business Of Fashion. Jego rozmowę z Imranem Amedem, w której dzieli się on szczegółami swojego "życia przed Prada" i wizją przyszłości firmy, cytują dziś branżowe tytuły. "Najtrudniejsze było dla mnie udowodnienie ludziom w wewnątrz, że jestem w stanie wykonać zadanie, o które mnie poproszono. Jest to dokładnie to samo uczucie, którego doznawałem, kiedy byłem kierowcą rajdowym i musiałem pokazać, że jestem wystarczająco szybki, aby być na tym poziomie - i być szanowanym wśród moich kolegów za to, co mogłem zrobić, a nie ze względu na moje stanowisko" przyznaje zapytany o początek pracy w rodzinnej firmie. 

Bertelli wyjawia także, że pracuje nad zmianą sytuacji domu mody w związku z kryzysem spowodowanym pandemią koronawirusa, ale też dąży do nadrobienia cyfrowej rewolucji w modzie i unowocześnienia Prada.

Poza tym za jeden z głównych celów stawia sobie to, by firma stała się bardziej zróżnicowana i integracyjna. "Przyjąłem tę rolę i po kilku miesiącach oznajmiłem wszystkim, że nie chodzi tylko o komunikację cyfrową, ale o komunikację w ogóle. Osobiście nie znoszę słowa 'cyfrowy', ponieważ zawsze mówię, że to nie jest kolejne ciasto, to to samo ciasto, które należy podzielić na więcej kawałków. Jest cyfrowe, drukowane i tak dalej. Powiedziałem więc: 'Ludzie, to jest cała komunikacja, nie cyfrowa. Musimy wszystko połączyć i stworzyć podejście 360 ​​do komunikacji. Nie chodzi o pojedynczy filar. Chodzi o połączenie różnych filarów, takich jak: komunikacja, CRM, klient, produkt, strategia marketingowa i wiele innych rzeczy'. Ostatecznie zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie dużego zespołu, który teraz zajmuje się marketingiem". Dziś Bertelli odpowiada za cały ten zespół, a dodatkowo niedawno zaczął pracę nad społeczną odpowiedzialnością biznesu Prada, dzięki czemu marka dba o zrównoważony rozwój, przygląda się łańcuchowi dostaw i coraz częściej za punkt główny stawia sobie dbałość o środowisko

Słynna torebka Prady po 20 latach wraca do mody. Do niedawna kojarzyła się ze złym gustem>>

Czy Prada ma szansę stać się love brandem nowego pokolenia na miarę Gucci? Przypomnijmy, że pod koniec lutego do włoskiego domu mody dołączył Raf Simons, który został drugim dyrektorem kreatywnym słynnej marki (na równi z Miuccią Pradą).