Jak zawsze w grudniu Instytut Pantone ogłosił właśnie „swój” kolor roku 2019. Tym razem została nim żywy, wesoły odcień koralowej czerwieni kojarzącej się z plażą, rafą koralową i beztroskimi wakacjami - Living Coral.

Ten moment doskonale spożytkował Przemysław Puchalski, dyrektor kreatywny w agencji Web Talk. Wykorzystując charakterystyczne dla Pantone elementy stworzył własną grafikę przedstawiającą kolor roku 2019 z tym, że dla Polski. Niestety z tegoroczną koralową, pełną pozytywnej energii barwą od Pantone nie ma on nic wspólnego. To "Dead Grey" - szary, niepokojący kolor spowijającego Warszawę smogu. Spod brudnego, zadymionego powietrza ledwo wyzierają kontury stołecznych budynków. Grafika zwraca szczególną uwagę na problem smogu i nadmiernej emisji dwutlenku węgla. Problem nasila się szczególnie w sezonie zimowym w dużych aglomeracjach w całej Polsce. O tej ilustracji będącej swoistą reinterpretacją obrazków od Pantone z miejsca zrobiło się głośno w sieci. Czy tak będzie wkrótce wyglądała nasza przyszłość? Miejmy nadzieję, że obrazek da wszystkim do myślenia.