Reels udostępniono użytkownikom Instagrama w 50 krajach, w tym na kluczowych rynkach social media, takich jak Japonia, Brazylia, Indie i Stany Zjednoczone. Funkcję można przetestować również w Polsce. To nowa mini platforma dedykowana krótkim, kreatywnym treściom wideo, swoją budową i konceptem przypominająca aplikację TikTok. Reels ma za zadanie przyciągnąć więcej użytkowników pokolenia Z, którzy swoje miejsce odnaleźli w popularnej chińskiej aplikacji, a także wypełnić jej miejsce w krajach, w których została oficjalnie zakazana. Bo zdjęcia, znikające po 24 godzinach relacje i dłuższe treści IGTV nie wystarczyły, abyśmy mogli w końcu zapomnieć o Vine, który przestał działać w 2017 roku. 

Reels daje użytkownikom nowe sposoby wyrażania siebie, odkrywania tego, co kochają w Instagramie i pomocy każdemu, kto chce zostać twórcą. 

Reels - jak działa? 

Reels będzie można nagrywać tam, gdzie tworzymy Instastories i relacje na żywo. Filmiki mogą trwać maksymalnie 15 sekund, a do ich edycji będzie dostępne mnóstwo rozmaitych narzędzi, w tym filtry, efekty i muzyka (która w związku z kontraktami Instagrama z wytwórniami muzycznymi będzie zawsze autoryzowana i gotowa do publikacji bez naruszania praw autorskich). Gdy po przejściu w tryb tworzenia stories przesuniecie palcem w prawo na opcję Reels, pojawi Wam się klasyczny wygląd Instagramowego aparatu, a także kilka dodatkowych funkcji po lewej stronie ekranu, łącznie z wyrównywaniem i stoperem, które znamy z TikToka. Stworzony film będzie można publikować na swoim profilu w specjalnie stworzonej do tego zakładce (pojawia się tam, gdzie zdjęcia, IGTV i posty z oznaczeniem), wrzucać na Stories, wysyłać przez direct message lub zapisywać jako wersję roboczą. Kategorie Reels znajdziecie także w sekcji "Eksploruj".